...counting...

Friday, January 14, 2011

BBQ...

Assalamualaikum wbt...

Semalam sangat sibuk...sangat-sangat...schedule class from 8.30am till 3.30pm non-stop..except for the zuhr prayer..Waktu zuhr saya pergi ke masjid, berjumpa seorang sahibah untuk berbincang sesuatu. "Ana doakan Allah sentiasa pelihara iman,hati dan mengukuhkan ukhuwwah antara kita" ..


After 3.30pm class, saya dan seorang roommate a.k.a classmate bergegas pulang kerana kami ada misi... misi ini sudah lama kami rancang..tunggu masa yang sesuai untuk laksanakan. Dan Alhamdulillah, semalam adalah hari nya... Lepas hanging around kt PC Fair, kami terus balik ke bilik. Buka je pintu, nampak 1 besen yang sudah terperap 3 ekor ayam didalamnya kt ruang legar bilik. so thats mean tinggal nak buat coleslow je untuk melengkapkan menu malam BBQ hafsa (just for econs students dan beberapa kaum kerabat). saya ditugaskan buat coleslow so saya amik,basuh dan mula potong kobis,karot..then lepas letak mayonis,sikit susu tepung,garam dan gula....coleslow pun siap...and its really nice..try it out!

So pada malam kejadian, kitorang just tinggal nak buat air sarsi dan membakar ayam+sosej. Around 10.50pm, everythings is ready and the time yang paling dinanti pun tiba...setiap org dpat 2 ketul ayam+ a sausage +coleslow+ air...ini memang satu kenangan indah dan pengalaman berharga untuk dirasai...dapat rasa semangat kerjasama, tolong menolong dan mekarnya ukhuwwah antara kami...

 Because of semalam saya dah dinner+iftar dengan sahabat2 yang lain, so time BBQ tu, my stomach can't accept much food to be filled inside,so saya simpan baki ayam+sosej untuk dijadikan breakfast hari ni,,, Dan pagi tadi saya tidak sendirian breakfast, because this morning saya pergi joging dengan sorang teman yang ceria...saya ajak dia breakfast kat compartment saya..memang sarapan kali ni yang lain daripada yang lain...
best sangat! tapi masa memang agak limited as I have a replacement class at 10am..anyway, thanx to ana a.k.a maherah zain..haha..

ok..that's all for this time...

  •  suddenly macam nak ajak akak2 senior dan my juniors untuk ber BBQ bersama... pasti menarik!
  • minggu ni adalah minggu untuk rehat kat rumah...miss my home..
  • next week rasanya mungkin akan mula situasi "tak cukup tanah nak berpijak"..mula buzy..
  • malam ni still ada class..[=.="]
  • Semalam birthday ex-schoolmate yang ada kat mesir...Sanah Helwa ya Ukht...

"Don't expect to get the best if you're not giving your best"



No comments:

Post a Comment